13 Nisan 2009 Pazartesi

2009 sezonu pembe yolculuk

Bu yılki pembe yolculuğa biraz gecikme ile başladım. Gecikmeyi telafi etmek maksadı ile, Mart ortasından itibaren fotoğrafta görüldüğü gibi evimin mutfağında su emici bez içinde tohumları partiler halinde çimlendirip sonra da viyollere aktardım. Farklı kaynaklardan edindiğim tohumlar bir-kaç gün farkla genelde 3-4 gün içinde çimlendiler, fakat ben tembellik ettiğim için çimlenen tohumlar bez içine kök saldılar. Bezin üzerinden kökleri kırmadan bezden kurtarmam mümkün olmadı. Ancak bu belki de bir çeşit şaşırtma oldu ve minik fideler oldukça sağlıklı gelişim gösterdiler,




Sabah 4 akşam 19 saatleri arası günde 15 saat floresan ışığı altında fazla uzamadan büyüyorlar.




Yetiştirme ortamı olarak piyasada satılan fide torfu, perlit ve vermiküliti 2:1:1 oranında kullandım. Şimdiye kadar 1 kere çimlenmiş tohumu gömerken 1 kere de bundan 1 hafta sonra suladım.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok iyi bir gelişim göstermişe benziyorlar
fideler çok sağlıklı görünüyor gerçekten

dokuzuncubulut dedi ki...

Değişik bir yöntem ama çok başarılı gözüküyor. Fidelerinizin maşallahı var.

Rasim Karavana dedi ki...

ilginç bir tarzınız var. ama sonuç gayet güzel yalnız bahçeye alana kadar fideleri orada tutabilecekmisiniz. az bir yükseklik kalmış. güneşide bayağı özlemişlerdir sanırım. aşağıdaki resimleri görünce içim rahatladı.

Nail SARI dedi ki...

İnanılmaz güzel bir çalışma. Tebrik ediyorum. Benimde hayalini kurduğum içmekan yetiştirme ortamını sağlamışsınız. Önümüzdeki sezon benzer bir raf sistemi projem hazırdaydı. Sizin sayenizde başarı oranını şimdiden görür gibiyim.

Pinar dedi ki...

Cok saglikli gorunuyorlar hepsi de.

Bu arada bir sorum var: Bu sekilde cimlendirirken ilk yapraklarin tohum kapaklarindan cikmasi problem olmuyor mu? Benim ektigim tohumlarin bir cogunda yapraklar tohum kapagi icinde kaldi. Sap kismi uzamasina ragmen, yapraklar tohum kapagindan bir turlu kurtulamadi. Yani filizler, sap ve ustunde kapak seklinde. Yapraklar hic gorunmuyor bile.

Selamlar.

Ersan YAPICI dedi ki...

Pinar Hanim,
Ayni sorun bende de oldu bazi fidelerde, ancak cok sayida tohum ektigim icin pek onemsemedim. Sanirim cimlenmis tohumlari biraz daha derine yerlestirseydim sorun olmayacakti. Duzenli sprey sulama yapilirsa tohum kabugunun yumusayip cikmasina yardimci olur diye dusunuyorum.